کُجانامه

رحم الله امراء علم من این و فی این و الی این
بایگانی

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

‌‏بازی #مرگ و ریاضی

‎به بهانه‌ی درگذشت مریم میرزاخانی

به نام خدا

مریم میرزاخانی درگذشت؛

نابغه‌ی ریاضی ایرانی، متولد ۱۳۵۶.

🔹

اهالی دنیا

-همین من و شما-

دیگران را

بر اساس #تابع_موقعیت آنها

تحسین یا تقبیح می‌کنند:

امروز برای موقعیت مرگِ مریم دل می‌سوزانند

و دیروز برای مدال فیلدز یا طلای ریاضی او

کف میزدند

یا حسرت میخوردند

یا حسودی می‌کردند

اما مرگ،

از تابع موقعیت ما

#مشتق می‌گیرد

و این‌چنین است

که گذر از موقعیت‌های تحسین‌برانگیز

می‌تواند صفر را نتیجه دهد

- چرا که رشدی نداشته-

و از آن طرف

تابع موقعیت‌های معمولی و ملال‌آور دنیا

که برای هیچ رسانه‌ای جذاب نیست

می‌تواند #تابع_مشتق رشک‌برانگیزی داشته باشد!

چرا که سراسر رشد بوده است و اکیدا صعودی

وانگهی

ما اهل دنیا

-همین من و شما-

دستگاه مختصات‌مان نیز کالیبره نشده

و معلوم نیست Xها و Yهای‌مان چقدر اعتبار دارند

و نیز نمیدانیم که محور Zها و tها هم وجود دارند آیا؟!

🔸

▫️ پی‌نوشت ۱: به مشتق دوم و بیشتر  ِتابع موقعیت هم فکر کنید!

▫️ پی‌نوشت ۲: من خانم میرزاخانی را نمی‌شناسم؛ صرفا مرگ غیرمنتظره‌ی این چهره‌ی ریاضی را فرصت مناسبی دیدم برای بررسی #تابع_زندگی!

#مرگ #سمپاد

@Banizy2

http://l1l.ir/1yv0


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۱:۳۲


سپاه جدید و ارتش جدید

‎درس‌آموزی از جوانان ۵۹ و ۶۰

1⃣ در نیمه سال ۱۳۵۹ که جنگ ایران و عراق آغاز شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طفلی یک‌سال و چندماهه بود که کسی تحویلش نمی‌گرفت. #سپاه از نظر نیروی انسانی و ابهت نظامی و ساختار و تجهیزات به هیچ‌وجه قابل مقایسه با #ارتش نبود و بنابراین جدی گرفته نمی‌شد. با ریاست جمهوری #بنی_صدر و متعاقبا فرماندهی او بر کل قوا، ارتش بر معادلات جنگ وزنه‌ی سیاسی بیشتری پیدا کرد. رجوع به مشروح مذاکرات قرارگاه‌های جنگی در سال‌های ۵۹ و ۶۰ و گفتگوی فرماندهان سپاه با مسئولان سیاسی وقت به خوبی گویای وضعیت منزوی سپاه است؛ برای نمونه این دو یادداشت‌ را از مجموعه‌ یادداشت‌های روزانه‌ی شهید حسن باقری مربوط به فروردین سال ۶۰ ببینید:

📝 یکشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۶۰

صبح جلسه‌ای بود با شرکت بنی‌صدر، فلاحی، سرهنگ منظوری، مفید و سرتیپ خزایی راجع به پیگیری آب و بقیه طرح‌ها. ظاهرا دیشب جلسه‌ی دیگری بوده و از سپاه کسی را نگفته بودند و در تقسیم وظایف، بازکردن پل‌های زیر جاده اهواز-خرمشهر را به سپاه واگذار کرده‌ بودند.

📝 شنبه، ۸ فروردین ۱۳۶۰

عصر رفتیم فرودگاه. #رجایی آمد و شمخانی را هم بردیم. رفتیم روی سدی که در کرخه زده شده. روی سد به امامت رجایی نماز خواندیم. سپس رفتیم مرکز سیاسی ایدئولوژیک... در برگشتن رجایی و غرضی و شمخانی را سوار ماشین کردیم. خواستیم صحبت کنیم. گفت ما که با هم این حرف‌ها را نداریم، از این ارتش کاری ساخته نیست. در مورد #سپاه می‌گفت که فعلا ما مواجهیم با یک شورای مرکزی سپاه که بین خود مسائل زیادی دارند. سپاه الان در کشور دارای یک بار سیاسی مهم نیست و به عنوان یک عامل تعیین کننده در جنگ نمی‌باشد، در حالی که #ارتش به علت نظم ارگانیک این استعداد را از خود نشان داده. الان سپاه در کردستان نیست و می‌گوید که در جنوب است، در حالی که در جنوب نیز به چشم نمی‌خورد.... مجموعا نظرش این بود که جنگ را اگر می‌خواهیم مردمی کنیم، باید یک ارگانی بتواند آن را تقبل کرده و مردم را بسیج کند و سپاه با عدم انسجامش نشان داده که آن ارگان نمی‌تواند باشد... علی [شمخانی] هم نتوانست حرفی بزند.

2⃣ اما این وضعیت تغییر کرد و به تدریج وزنه‌ی سپاه سنگین‌تر شد و کار به جایی رسید که چند سال بعد سپاه عملیات‌های بزرگی را مستقلا طراحی می‌کرد و در آن‌ها ارتش صرفا در نقش پشتیبان به کار گرفته می‌شد! چه عواملی این تغییر پرسرعت را رقم زد؟ رمز موفقیت سپاه چه بود و چگونه توانست توان خود در مدیریت جنگ را در سطوح بالای حاکمیتی اثبات کند؟ در پاسخ باید به این نقاط قوت سپاه جوان اشاره کرد:

  ▫️ ۱/ #پشتکار، انگیزه‌ی بالا و خستگی‌ناپذیری؛ سپاه به سرزنش‌ها و تحقیرها از میدان به در نشد. ایستاد و جنگید و خود را اثبات کرد.

  ▫️ ۲/ اتکا به #دانش_تخصصی کارآمد؛ عمق شناسایی، اشراف اطلاعاتی و طراحی‌های دقیق سپاه در سال‌های ۶۰ و ۶۱ ارتش و فرماندهان بالاسری را مقهور خود کرد.

  ▫️ ۳/  شکستن حصارهای نظری حاکم و درانداختن #طرحی_نو؛ سپاه و فرماندهان جوان آن، نه تنها به ادبیات کلاسیک و پیش‌فرض‌های حاکم بر ارتش مستقر تن ندادند، بلکه اصولا ادبیات جدیدی در حوزه نبرد نظامی معرفی کردند و به صحنه‌ آوردند. 

و البته در این میان از تاثیر فداکاری و ایثار، اخلاص در عمل، و پشتیبانی شخص حضرت امام نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

3⃣ از بحث‌های داغ  و پربسامدِ محافل جوانان انقلابی در این روزها، بحث اثبات نسل جدید بر پیشکسوتان نسل اول انقلاب است. جوانان انقلابی شکایت دارند که چرا آن‌هایی که در دهه‌ی سوم و چهارم زندگی بزرگترین و پیچیده‌ترین مسئولیت‌های جمهوری اسلامی را به عهده گرفتند، همچنان به این مسئولیت‌ها چسبیده‌اند و به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اعتماد نمی‌کنند؟! به نظر می‌رسد شرایط امروز ما، مشابهت زیادی با شرایط سال‌های ۵۹ و ۶۰ دارد و بر این قیاس: بار دیگر سپاهی جوان و پرانگیزه درصدد اثبات خود بر ارتشی مستقر و یال‌وکوپال‌دار-و البته ناکارآمد- است! غر زدن کفایت نمی‌کند. می‌توان از این الگوی پیشرفت سپاه در سال‌های ابتدایی جنگ درس گرفت و طرحی نو درانداخت.

#سپاه #شهید_باقری 

@Banizy2

http://l1l.ir/1zia


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۱:۳۱


سپاه جدید و ارتش جدید

‎درس‌آموزی از جوانان ۵۹ و ۶۰

1⃣ در نیمه سال ۱۳۵۹ که جنگ ایران و عراق آغاز شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طفلی یک‌سال و چندماهه بود که کسی تحویلش نمی‌گرفت. #سپاه از نظر نیروی انسانی و ابهت نظامی و ساختار و تجهیزات به هیچ‌وجه قابل مقایسه با #ارتش نبود و بنابراین جدی گرفته نمی‌شد. با ریاست جمهوری #بنی_صدر و متعاقبا فرماندهی او بر کل قوا، ارتش بر معادلات جنگ وزنه‌ی سیاسی بیشتری پیدا کرد. رجوع به مشروح مذاکرات قرارگاه‌های جنگی در سال‌های ۵۹ و ۶۰ و گفتگوی فرماندهان سپاه با مسئولان سیاسی وقت به خوبی گویای وضعیت منزوی سپاه است؛ برای نمونه این دو یادداشت‌ را از مجموعه‌ یادداشت‌های روزانه‌ی شهید حسن باقری مربوط به فروردین سال ۶۰ ببینید:

📝 یکشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۶۰

صبح جلسه‌ای بود با شرکت بنی‌صدر، فلاحی، سرهنگ منظوری، مفید و سرتیپ خزایی راجع به پیگیری آب و بقیه طرح‌ها. ظاهرا دیشب جلسه‌ی دیگری بوده و از سپاه کسی را نگفته بودند و در تقسیم وظایف، بازکردن پل‌های زیر جاده اهواز-خرمشهر را به سپاه واگذار کرده‌ بودند.

📝 شنبه، ۸ فروردین ۱۳۶۰

عصر رفتیم فرودگاه. #رجایی آمد و شمخانی را هم بردیم. رفتیم روی سدی که در کرخه زده شده. روی سد به امامت رجایی نماز خواندیم. سپس رفتیم مرکز سیاسی ایدئولوژیک... در برگشتن رجایی و غرضی و شمخانی را سوار ماشین کردیم. خواستیم صحبت کنیم. گفت ما که با هم این حرف‌ها را نداریم، از این ارتش کاری ساخته نیست. در مورد #سپاه می‌گفت که فعلا ما مواجهیم با یک شورای مرکزی سپاه که بین خود مسائل زیادی دارند. سپاه الان در کشور دارای یک بار سیاسی مهم نیست و به عنوان یک عامل تعیین کننده در جنگ نمی‌باشد، در حالی که #ارتش به علت نظم ارگانیک این استعداد را از خود نشان داده. الان سپاه در کردستان نیست و می‌گوید که در جنوب است، در حالی که در جنوب نیز به چشم نمی‌خورد.... مجموعا نظرش این بود که جنگ را اگر می‌خواهیم مردمی کنیم، باید یک ارگانی بتواند آن را تقبل کرده و مردم را بسیج کند و سپاه با عدم انسجامش نشان داده که آن ارگان نمی‌تواند باشد... علی [شمخانی] هم نتوانست حرفی بزند.

2⃣ اما این وضعیت تغییر کرد و به تدریج وزنه‌ی سپاه سنگین‌تر شد و کار به جایی رسید که چند سال بعد سپاه عملیات‌های بزرگی را مستقلا طراحی می‌کرد و در آن‌ها ارتش صرفا در نقش پشتیبان به کار گرفته می‌شد! چه عواملی این تغییر پرسرعت را رقم زد؟ رمز موفقیت سپاه چه بود و چگونه توانست توان خود در مدیریت جنگ را در سطوح بالای حاکمیتی اثبات کند؟ در پاسخ باید به این نقاط قوت سپاه جوان اشاره کرد:

  ▫️ ۱/ #پشتکار، انگیزه‌ی بالا و خستگی‌ناپذیری؛ سپاه به سرزنش‌ها و تحقیرها از میدان به در نشد. ایستاد و جنگید و خود را اثبات کرد.

  ▫️ ۲/ اتکا به #دانش_تخصصی کارآمد؛ عمق شناسایی، اشراف اطلاعاتی و طراحی‌های دقیق سپاه در سال‌های ۶۰ و ۶۱ ارتش و فرماندهان بالاسری را مقهور خود کرد.

  ▫️ ۳/  شکستن حصارهای نظری حاکم و درانداختن #طرحی_نو؛ سپاه و فرماندهان جوان آن، نه تنها به ادبیات کلاسیک و پیش‌فرض‌های حاکم بر ارتش مستقر تن ندادند، بلکه اصولا ادبیات جدیدی در حوزه نبرد نظامی معرفی کردند و به صحنه‌ آوردند. 

و البته در این میان از تاثیر فداکاری و ایثار، اخلاص در عمل، و پشتیبانی شخص حضرت امام نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

3⃣ از بحث‌های داغ  و پربسامدِ محافل جوانان انقلابی در این روزها، بحث اثبات نسل جدید بر پیشکسوتان نسل اول انقلاب است. جوانان انقلابی شکایت دارند که چرا آن‌هایی که در دهه‌ی سوم و چهارم زندگی بزرگترین و پیچیده‌ترین مسئولیت‌های جمهوری اسلامی را به عهده گرفتند، همچنان به این مسئولیت‌ها چسبیده‌اند و به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اعتماد نمی‌کنند؟! به نظر می‌رسد شرایط امروز ما، مشابهت زیادی با شرایط سال‌های ۵۹ و ۶۰ دارد و بر این قیاس: بار دیگر سپاهی جوان و پرانگیزه درصدد اثبات خود بر ارتشی مستقر و یال‌وکوپال‌دار-و البته ناکارآمد- است! غر زدن کفایت نمی‌کند. می‌توان از این الگوی پیشرفت سپاه در سال‌های ابتدایی جنگ درس گرفت و طرحی نو درانداخت.

#سپاه #شهید_باقری 

@Banizy2

http://l1l.ir/1zia


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۱:۲۶

چند لحظه بُهت و تفکر؛

!‎کجای دنیاییم الان؟

‌‏[📸 http://l1l.ir/1xm4]

1️⃣ ما و بخش ملموسِ جهان هستی: 

‎👉🏽 ‏http://htwins.net/scale2

2️⃣ ما و #تاریخ:

‎👉🏽 https://histography.io 

‎👉🏽 http://l1l.ir/1xlw

3️⃣ درآمد ما و سایر ساکنین زمین:

‎👉🏽 http://l1l.ir/1xlr

4️⃣ تعداد ما و #آینده پیش رو (سایر کشورها را هم ببینید):

‎👉🏽 http://l1l.ir/1xln

5️⃣ شاخص‌های #ایران ما در مقایسه با سایر کشورهای دنیا:

‎👉🏽 http://l1l.ir/1xlp

@Banizy2


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۶ ، ۱۰:۱۳

حُباب موقعیت

‎این‌بار: سوزنی به فعالان فرهنگی #دهه_شصتی

 📸 http://l1l.ir/1uim

1⃣ مختصات زمانی و مکانی خودتان را ثبت کنید: 

متولد چه سالی هستید؟ نوستالژی‌های شما مربوط به کدام دهه است؟ از اهالی عصر وای‌فای هستید یا سگا و آتاری؟ تا به حال در کوچه و خیابان‌ بازی کرده‌اید یا همه‌ی کودکی‌تان را در خانه بوده‌اید و نهایتا مهدکودک و پارک؟ تجربه‌ی موبایل را با 1100 آغاز کرده‌اید یا با Glaxy Note!؟ جنگ و انقلاب را دیده‌اید؟ یا هاشمی را؟ یا احمدی‌نژاد را؟ یا اعلی حضرت پهلوی را؟! اعداد 78 و 88 برای شما خاص هستند یا نه؟ ... مشغول سپری کردن چه دوره‌ای از زندگی خود هستید؟ کنکور؟ دوران دانشجویی؟ سربازی؟ ازدواج و تشکیل خانواده؟ شغل‌یابی؟ بچه‌داری؟ فراغت/بحران میان‌سالی؟! ... اهل کجایید؟ کدام شهر یا روستا؟ کدام محله و طبقه‌ی شهری؟ با چه کسانی رفت و آمد دارید؟ ... 

بعد که این مختصات را در نظر آوردید، سوزن پرگار را بگذارید زمین و دایره‌ی زندگی‌تان را رسم کنید، شعاع بدهید به هر میزان که از خودتان سعه‌ و بلندنظری سراغ دارید.... این دایره‌ می‌شود محدوده‌ی #زندگی ما آدم‌ها؛ می‌شود #حباب_موقعیت، همان حبابی که ما درون آن هستیم و بوده‌ایم و خواهیم بود و طول حیات‌مان را با همین حباب طی می‌کنیم و خلاص. حقیقت آن است که بیشتر ما در محدوده‌ی کوچکی از پیرامون خودمان در رفت و آمدیم و چرا این‌گونه نباشد؟ انسان با دوروبری‌های خود سازگاری و سنخیت بیشتری حس می‌کند و چه لزومی دارد تحمل تنش تفاوت‌ها؟

2⃣ پس از اعلام لیست تایید/رد صلاحیت شدگان انتخابات اخیر، مقایسه‌‌ای صورت گرفت میان میانگین سنی اعضای محترم #شورای_نگهبان و کاندیداهای تایید صلاحیت شده. نتایج نشان می‌داد که این دو عدد به هم نزدیک‌اند و لابد در ضمیر ناخودآگاه آقایان، صلاحیت را باید در محدوده‌ی #نسل_اول انقلاب جست و نمی‌شود به جوانان اعتماد کرد. (در همین زمینه، این مطلب جناب سرشار را ببینید: http://l1l.ir/1uii)

این -با احترام- یعنی تحلیل و تصمیم‌گیری در حباب؛ و زنهار که ما #دهه_شصتی‌ها نیز به نوبه‌ی خود دچار همین آسیب هستیم. ما نیز در #حباب_موقعیت خودمان زندگی و تحلیل می‌کنیم و در تنگ‌نظری‌هایمان کم از نسل اول انقلاب نداریم. ما نسلی هستیم که بزرگترین تکانه‌ی سیاسی-اجتماعی عمرمان را در سال ۸۸ تجربه کردیم و همه‌ی تحولات کشور را بر این مبنا تحلیل می‌کنیم. نسلی هستیم که میان دنیای با و بدون اینترنت پل زده است و تفاوت این دو دنیا را به‌خوبی احساس می‌کند. نسلی هستیم که به تدریج تجربه‌ی کنکور و دانشگاه و ازدواج و انتخاب شغل را از سر گذرانده، و حالا به تثبیت دنیای خود می‌اندیشد و به مسائلی از این دست #بیشتر بها می‌دهد. نسل ما نسلی است که از خمینی و شریعتی و چمران خاطره شنیده، ولی با خامنه‌ای و احمدی‌نژاد و تاحدودی هاشمی زندگی کرده و خاطره دارد. و از خاطره‌سازان نسل جدید حتی به اندازه‌ی اسم بردن هم اطلاعی ندارد! 

3⃣ هرچند محصور ماندن انسان در #حباب_موقعیتِ خود امری نکوهیده است، ولی تا زمانی که صرفا زندگی شخصی ما را محدود می‌کند می‌توان از کنارش گذشت. ایراد آن‌جاست که این حباب بر افق فعالیت حرفه‌ای حد می‌زند، و کار به جایی می‌رسد که در کالبد مسئولیت‌های اجتماعی مختلف -که طبیعتا برای اهداف متفاوتی طراحی شده‌اند-، همیشه دغدغه‌های ثابت خودمان را پیگیری می‌کنیم. از همین‌جاست که جابه‌جایی مسئولیت‌ها در جمهوری اسلامی، از بسیج و نیروی انتظامی تا فلان وزات‌خانه و شهرداری و نهاد علمی، تفاوتی در برنامه‌ها و عملکردهایمان ایجاد نمی‌کند: آدم‌ها همان آدم‌ها و پروژه‌ها همان پروژه‌هاست، و فقط ذیل تابلوی دیگری ادامه‌ی حیات می‌دهند.

4⃣ غفلت از این پدیده در دهه‌شصتی‌ها که نسل #آتش‌_به_اختیار ها هستند و زمام امور فرهنگی امروز کشور را در دست دارند، دو آسیب جدی را به دنبال دارد:

🔹 یک/ نظام مسائل و دغدغه‌ها، و اولویت‌بندی‌ها پیرامون #موقعیت این نسل صورت‌بندی می‌شود، و به تبع آن تولیدات فرهنگی-رسانه‌ای نیز برای همین نسل طراحی می‌شود که لزوما به درد #مخاطب_اصلی نمی‌خورد.

🔹 دو/ این نظام مسائل و دغدغه‌ها و سرگذشت نسلی خاص، ادبیات و زبان فرهنگی-رسانه‌ای خاصی تولید می‌کند که لزوما برای سایرین (مخاطب اصلی) قابل فهم نیست.

در نتیجه #فعال_فرهنگی دهه شصتی از مسائلی و با زبانی سخن می‌گوید که مخاطبی جز خودش ندارد و مشغول زمزمه کردن دیالوگ‌ها با خود است. حال آن‌که امروز فردای کشور در دست جوانان نورسیده‌ی دهه‌های هفتاد و هشتاد است و ایشان #مخاطب_اصلی هستند. باید این فاصله‌ را پر کرد. باید دغدغه‌ها و نیازهای نسل جدید، و متناسب با ادبیات و گرایش‌های نسل جدید در مرکز برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی قرار بگیرد و از تحمیل خود بر #مخاطب_اصلی به جد پرهیز شود، وگرنه ما نیز می‌شویم "شورای نگهبانِ دهه‌شصتی‌ها".

#مخاطب

@Banizy2


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۰:۱۹

رهبر انقلاب

۳۱ خرداد ۹۶

در جمع اساتید دانشگاه‌ها

:

 🔸امّا در مورد شاگردپروری، اهمّیّت این کار خیلی بالا است. شما میخواهید نیروی انسانی را آماده کنید برای یک دوران آینده‌ی بسیار پرمسئله؛ دورانهای آینده‌ی ما یعنی دهه‌های آینده‌ی ما، دهه‌های بسیار پُرمسئله‌ای است؛ مسائل گوناگونی [دارد]؛ می‌بینید تحوّلات دنیا را؛ تحوّلات بسیار سریع و بسیار قاطع [است]. 

▫️یا این است که این تحوّلات آینده، موجب خواهد شد که این حباب وابستگی، این حصار وابستگی‌ای که به‌صورت تاریخی روی ملّت ایران گذاشته شده است، شکسته خواهد شد و ما از این حباب و از این حصار بیرون می‌آییم و جای خودمان را پیدا میکنیم، شأن خودمان را پیدا میکنیم، حرف خودمان را در دنیا عَلَم میکنیم، مطرح میکنیم -ما حرف داریم، نظام اسلامی حرفهای زیادی دارد؛ حرفهای تازه‌ی زیادی دارد- و در دهه‌های آینده، نیروی انسانی ما، نیرویی که امروز شما دارید تربیت میکنید، با همّت خود، با عزم خود، با سواد خود و دانشی که آموخته، با روحیّاتی که به او داده شده، خواهد توانست این حصار وابستگی و تعطیل و مانند اینها را بشکند و واقعاً یک حرکت به معنای واقعی بکند و ایران و ایرانی در جایگاه واقعی خودش قرار بگیرد؛ یا این خواهد شد، 

▪️یا خدای نکرده، وارد یک دوران تحقیرشدگی طولانی دیگری خواهد شد، اگر چنانچه این خصوصیّات را نیروی انسانی ما نداشته باشد؛ اگر نیروی انسانی ما وابسته اندیشید، وابسته حرکت کرد، از وابستگی خوشش آمد، قدر استقلال را ندانست، قدر اسلام و ارزشهای اسلامی را ندانست، به خودش بی اعتماد بود -اگر این‌جور بود- آن‌وقت ما وارد یک دالان تاریک طولانی دیگری خواهیم شد، مثل همین دورانی که در زیرسلطه‌ی غرب از اندکی قبل از مشروطه تا قبل از انقلاب قرار داشتیم که با زحمت زیاد و با تلاش زیاد، توانستیم خودمان را به یک نحوی نجات بدهیم؛ باز وارد همان فرآیند تلخ دشوار گذشته خواهیم بود. 

...

 🔹شما جوان را باید تربیت کنید برای آن صورت اوّل؛ برای اینکه این جوانی که امروز شما تربیت میکنید، بتواند در قبال قضایای آینده و حوادث و تحوّلات مهمّی که جهان در مقابل خود دارد -نه فقط کشور ما یا منطقه‌ی غرب آسیا که البتّه تحوّلات جهانی، اینجا هم اثر دارد یا یکی از مراکز مهمّش اینجا است، لکن تحوّلاتی که من عرض میکنم تحوّلات جهانی است؛ زمینه‌های علمی و عملی و سیاسی و تقسیم قدرت و امثال اینها؛ تحوّلات عجیبی وجود خواهد داشت- یک عنصری باشد #مقاوم، با عزم و #اراده، با #ایمان، دارای #اعتماد_به_نفس، #کاربلد، کاردان، #آگاه باشد، #عمیق باشد، #انقلابی باشد، #متدین باشد تا بتواند در آن روز کشور را به راهی که شایسته‌ی او است ببرَد.

#آینده #کادرسازی #استقلال #رهبری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۶ ، ۱۰:۲۳