سریع تر لطفا!!
I سریعتر لطفا
I کوتاه با هواداران آقای #رییسی
I تاملات انتخاباتی- نهم
#رییسی در شرایطی وارد رقابتهای انتخاباتی شد، که برخلاف #قالیباف و #روحانی تصویر پیشینی رسانهای نداشت. بنابراین او سه پروژهی بزرگ پیش روی خود داشت:
1. شناخته شدن در میان عموم مردم (در معرض رای قرار گرفتن)
2. رها شدن از تصویرسازیهای تخریبی
3. ارائهی تصویر مطلوب
کوتاه در مورد وضعیت فعلی هر کدام از این سه پروژه مینویسم:
1️⃣ مخاطب این پروژه بیشتر کسانی هستند که از بحثهای روزمرهی سیاسی برکنارند و هنوز در دنیای مجازی خانه نساختهاند. این قشر عموما بر اساس #شناخت_کلی رای میدهند. از یک جهت متقاعد کردن ایشان برای رای ندادن به روحانی کار سختی نیست و نیاز به بحثهای طولانی ندارد (چرا که یک امر وجدانی است!)، ولی از جهت دیگر دسترسی به ایشان محدود است و بسیاری از آنها حتی اسم و تصویر رییسی را تا به حال نشنیدهاند. بار اصلی این پروژه -که من آن را #آشناسازی مینامم- بر عهدهی سه رکن قرار دارد؛
🔸اول/ برنامههای تلویزیونی و به خصوص مناظرهها. این برنامهها و بهویژه مناظرهی اول تا امروز نقش نسبتا خوبی در این جهت ایفا کردهاند؛ هر چند هنوز جای کار بسیار است و به ویژه باید بر روی مناظرهی سوم و مستند دوم تمرکز شود.
🔸دوم/ سفرهای استانی و ارتباط از نزدیک با مردم. رییسی در میان کاندیداهای موجود تنها کسی است که این حجم از سفرهای استانی را دنبال میکند و به خوبی توانسته از این مزیت استفاده کند. تقریبا در همهی شهرها استقبال از ایشان پرشور بوده که موج تبلیغی خوبی برای شناختهشدن در سراسر کشور ایجاد میکند.
🔸سوم/ اقدامات مبلغین در شهرها و روستاها. به عنوان مکمل دو اقدام قبلی به حساب میآید و هنوز جای کار بسیار زیادی دارد؛ در این مسیر پراکندگی بالا و بُعد مسافت دو مشکل اساسی است و عبور از آنها نیاز به برنامهریزی گسترده دارد.
2️⃣ به محض مطرح شدن نام رییسی به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری، خط تخریبی علیه ایشان به کار افتاد. مخاطب اصلی ساکنان شهرهای بزرگ، اقشار تحصیلکرده و فعالان فضای مجازی بودند و خطوط تخریبی عبارت بود از: شخصیت خشن، اعدامهای سال 67، عملکرد خنثی در قوهی قضائیه، نداشتن سوابق اجرایی قابل توجه، انتساب سببی به آیت الله علم الهدی، استفاده از موقعیت آستان قدس برای تبلیغ شخصی. تقریبا هیچ کدام از این خطوط فراگیر نشد. تحلیل این که چه اتفاقی افتاد و چگونه تکتک این خطوط خنثی شد فرصت مفصلی میطلبد، ولی اجمالا باید گفت که نه جامعه با این خطوط همراهی کرد (چون مسئلهی اصلیاش معیشت بود و اقتصاد) و نه رییسی در این مسیر حرکت کرد. او هیچ علامتی در تایید این خطوط تخریبی بروز نداد و این را بعد از لطف خدا، باید پای هوشمندی ایشان نوشت. شخصیت منطقی و با اخلاق رییسی تصویر سیدمحبوب و باتقوایی را تداعی میکند که در پی قدرت نیامده. و البته نمیتوان از نقش آقای #قالیباف، به عنوان آینه دق هواداران روحانی و حائل میان رییسی و تخریبها، به سادگی گذشت. به هر حال به نظر میرسد که پروندهی این پروژه تا حد خوبی بسته شده و جناب رییسی در ریزش #آرای_منفی موفق بوده است.
3️⃣ رییسی به عنوان گزینهای ناشناخته، باید اثبات کند که #میتواند. این کار در طبیعت خود سخت و پیچیده است و در فرصت یک ماهه تقریبا نشدنی است. با این حال رییسی از دو مسیر مشغول اثبات توانمندیهای خود است:
🔸 اول/ ارائهی آمار و ارقام و ذکر ظرفیتهای بالقوهی معطل مانده، و نقد بیکفایتی دولت فعلی در مدیریت سرمایههای موجود، نشان میدهد که هم حل مشکلات فعلی #شدنی است، و هم رییسی بر مشکلات و راهحلها #اشراف دارد.
🔸 دوم/ رفتار انتخاباتی متفاوت رییسی، نشان میدهد که او گزینهای متفاوت است و میتواند راهحل مشکلات تکراری کشور باشد. پرکاری و تلاش شبانهروزی، رعایت اخلاق در نقد دولت، حضور بیآلایش در میان مردم و استقبالهای گستردهی مردمی از جمله تمایزات رییسی با دیگران است.
این تلاشها حتما باید با حمایت نظری-قلمی-لسانی نخبگان #جریان_انقلابی همراه شود. فرصت محدود است. باید هر کسی که به تغییر باور دارد نشان دهد که اولا تغییر وضع فعلی امکانپذیر است، و ثانیا رئیسی با مجموعهی ویژگیهای شخصیتی و سابقهی عملکرد و با توجه به شرایط کشور (اولویتهای اساسی و وضعیت سیاسی موجود) بهترین فرد برای رقم زدن این تغییر است.
جمعبندی:
تصویر رسانهای رییسی در یک ماه اخیر مدیریت شده، منسجم و مثبت شکل گرفته است؛ مسئلهی اصلی در دو هفتهی باقیمانده انتشار سریع و فراگیر این تصویر است. نخبگان جریان انقلابی بایستی شاخ و برگهای این تصویر را بکشند و نشان دهند که "او میتواند"، و همه باید سعی کنند تا رییسی در سراسر کشور شناخته شود.
#تاملات_انتخاباتی #انتخابات
@Banizy2
http://l1l.ir/1iil