📝 مقالهای کوتاه دربارهی صدوچند سال تلاش شکستخورده برای تحریم اجناس خارجی و ترویج کالاهای وطنی: yon.ir/8oMsx 👉
چرا این جنبشها هیچگاه به یک خیزش ملی و فراگیر منتهی نشدند؟
#تولید_ملی
@Banizy2
📝 مقالهای کوتاه دربارهی صدوچند سال تلاش شکستخورده برای تحریم اجناس خارجی و ترویج کالاهای وطنی: yon.ir/8oMsx 👉
چرا این جنبشها هیچگاه به یک خیزش ملی و فراگیر منتهی نشدند؟
#تولید_ملی
@Banizy2
#ترافیک مشکل همهگیر تهرانیهاست و وقتی محل کارَت در محدودهی طرح باشد اوضاع بدتر هم میشود؛ اما در سالی که گذشت (۱۳۹۶) من نیمهی پُرِ این معضل را هم دیدم و از ترافیک شهری لذت بردم. چگونه؟
1️⃣ اولا از وسوسهی اتومبیل شخصی صرفنظر کردم:
سراغ مجوز طرح نرفتم.
2️⃣ در نتیجه مسیر رفت و برگشت را با وسایل عمومی طی کردم:
تاکسی، مترو، BRT
3️⃣ سعی کردم همیشه یک کتاب همراهم -و ترجیحا در دستانم- باشد:
✅ و از هر فرصتی برای خواندنِ #کتاب استفاده کردم:
🔹 داخل تاکسی و در فرصتهای ۵ تا ۱۰ دقیقهای #کتاب خواندم، ولو در حد یکی-دو صفحه
🔸 وقت انتظار برای اتوبوس در ایستگاه BRT، #کتاب خواندم
🔹از اتوبوسهای پُرازدحام تا توانستم صرفنظر کردم:
زمان انتظارِ بیشتر را #کتاب خواندم
🔸 بعد روی صندلی نشستم و باز #کتاب خواندم
🔹اگر جا برای نشستن نبود سرپا #کتاب خواندم
🔸با قطارهای مترو هم همین معامله را کردم:
وقت انتظار را #کتاب خواندم
🔹 و منتظر قطارهای کمازدحامتر ماندم و باز #کتاب خواندم
🔸داخل قطار هم تا جایی که ممکن بود -و کار به فرو کردن کتاب در تنِ دیگران نمیرسید- #کتاب باز کردم و خواندم
در نتیجه و با یک حساب سرانگشتی:
هر روز تقریبا یک ساعت و نیم در سفر بودم ✖️نیمی از زمان به مطالعه گذشت ✖️با احتساب ۲۰۰ روز موفق ☑️ تقریبا ۱۵۰ ساعت مطالعه در رفتوآمدهای روزانه.
(فکر کنید با سرعت سی صفحه در ساعت چندجلد کتاب میشود؟)
نتیجه برای خودم اعجابآور بود. امروز داشتم لیست کتابهایی را که در سال ۹۶ خواندهام مرور میکردم، چهل و چند عنوان شد که تقریبا نیمی از آنها را در همین نعمتِ ترافیک شهری خواندهام.
▫️ پینوشت: #کتاب_خواندن هم مثل تفریح کردن روشهای متنوعی دارد؛ من اینها را از این بابت نوشتم که شما را ترغیب کنم به آزمودن این روش. (البته میدانم که بعضیها در حال حرکت نمیتوانند چیزی بخوانند.) شما هم از تجربیات خودتان بگویید، شاید به کار دیگران بیاید.
#کتاب #کتاب_خواندن #سبک_زندگی
@Banizy2
ایا می توان گل ها را بهانه کرد و از جنگ گریخت؟
#شهید_آوینی
امام خمینی
۷ آبان ۵۸:
ما تا تمام حیثیت خودمان را نفهمیم، نفهمیم ما چی بودیم، ما در #تاریخ چه بودیم، چه هستیم، چه داریم، تا اینها را نفهمیم، استقلال نمیتوانیم پیدا کنیم. تا #فکر شما مستقل نباشد، کشور شما مستقل نمیشود. بروید دنبال اینکه فکرتان را مستقل کنید. دانشگاهها بروند دنبال اینکه جوانهای ما را مستقل بجا بیاورند، تربیت کنند که بفهمند خودشان یک #فرهنگ دارند؛ یک فرهنگ بزرگ دارند. بفهمند فرهنگ از اینجا صادر شده است به خارج. بفهمند که ما هم یک چیزی در عالم هستیم؛ و ما خودمان میخواهیم خودمان را اداره کنیم، باید این طور تربیت بشود حالا، باید تصفیه بشود از این مغزهای پوسیدهای که عاشق #امریکا هستند و عاشق #غرب هستند، باید تصفیه بشود از این موجودات. باید ادارات ما تصفیه بشود از آن خائنهایی که الآن هم به نفع رژیم سابق یا کم عمل میکنند، یا عمل نمیکنند، یا ضدش را عمل میکنند. تصفیه میخواهد این مملکت، و البته تصفیه وقت میخواهد، باید بشود، اما یکدفعه نمیشود.
#امام_خمینی
@Banizy2
عمیق:
ساعتی چند در اشعار #بهاری شعرای مختلف مشغول گشت و گذار بودم، بیشتر آنها به #خزان آغشته اند، و #مرگ
افتخار به #تولید_ملی
کوتاه دربارهی شعار سال
شعار امسال (حمایت از کالای ایرانی) نسبت به نامگذاریهای پیشین مزیتی دوستداشتنی دارد: ملموس و عملیاتی بودن؛ از این منظر کار رسانهها برای پرداختِ مناسب به این اولویت تسهیل شده است. عجالتا نکتهای در این میان وجود دارد که ان شا الله بعدا بیشتر به آن خواهم پرداخت:
🔹در بُعد مردمی قضیه اولین کاری که به نظر دغدغهمندان و اصحاب رسانه میرسد، معرفی کالاهای ایرانی است؛ اینکه چه کالاهای وطنی وجود دارد؟ و کجا عرضه میشود؟ هرچند این حرکت بسیار پسندیده است ولی اولا پرتکرار است و در سال ۹۷ قطعا بیشتر به آن پرداخته خواهد شد، و ثانیا به تنهایی کافی نیست، چون #مخاطب آن غالبا قشری از مردماند که به مصرف کالای ایرانی تمایل دارند. من فکر میکنم محوریترین مقوله در حمایت از کالای ایرانی در بُعد مردمی ماجرا، ایجاد و تقویت #حس_افتخار است:
✅ مفتخر بودن به تولید کالای ایرانی 🇮🇷
✅و مفتخر بودن به مصرف کالای ایرانی 🇮🇷
#رسانه #تولید_ملی
@Banizy2